Saya dan isteri saya baru-baru dijemput untuk menginap di Pantai Sol - Sebuah resort yang indah di pantai pelancongan utamaKoh Rong Samloem(iaitu yang cantik Teluk Saracen - Destinasi percutian santai yang damai). Sol Beach menawarkan penginapan yang lebih mewah dengan harga premium $ 150 / malam. Kini terdapat beberapa resort di harga Samloem sendiri dalam kategori premium (lihat: Yang satu dan Moonlight), jadi kami tertarik melihat bagaimana Sol Beach akan membandingkan, dan bagaimana ia bertujuan untuk menonjol dalam jangka panjang.

Di dalam Sol Beach Villa

Sihanoukville ke Koh Rong Samloem

Dengan kebetulan sepenuhnya, polis polis Sihanoukville menyewa semua feri untuk hari itu, jadi kami terpaksa mengambil 'bot perlahan' untuk Koh Rong untuk perubahan. Kerana rekodnya, kami tidak boleh mengesyorkan anda mengambil feri ini, sekurang-kurangnya tidak sampai beberapa lama telah berlalu dan rekodnya telah bertambah baik.

Kami tiba di Saracen Bay di Koh Rong Samloem sekitar waktu makan tengahari, selepas berhenti minum minuman keras di Koh Rong (kami mengambil bot peribadi dari Koh Rong ke Samloem untuk menjimatkan masa menunggu sambungan - Ini menelan kos kami $ 30 antara 3 kami - dengan lebih ramai orang ia adalah kira-kira $ 5pp).

Matahari keluar dan langit jelas - Ini adalah ketika lautan adalah yang terbaik, berubah warna setiap 5 minit atau lebih, dari biru jernih untuk pelbagai jenis sayuran dan turquoise - Sesungguhnya hebat. Kami mempunyai angin sedikit untuk menyejukkan kami di musim panas - Musim hujan hanya akan berakhir sehingga terdapat beberapa bulan sebelum matahari terbenam.

Pemandangan laut di Koh Rong Samloem

Mendapatkan ke Sol Beach Resort

Kami disambut di dermaga utama oleh kakitangan Sol Beach - lelaki Khmer mesra 2 yang bercakap bahasa Inggeris yang baik. Mereka mengambil barang-barang kami dan membantu kami menjadi bot teksi peribadi - Sol Beach adalah berjalan kaki 15-20 di sepanjang pantai yang menuju ke kiri ketika anda turun feri - Jika anda tidak mempunyai beg berat, itu pasti bernilai berjalan kaki untuk melihat beberapa resort lain di pulau itu. Dengan beg berat bagaimanapun, pilihan bot teksi sangat baik, dan kini ditawarkan oleh beberapa resort di Samloem.

Bot teksi mengambil masa 5 minit, dan sebenarnya menyeronokkan kerana kami terpaksa melompat ke dalam air untuk sampai ke resort - Pengertian sebenar syurga pulau padang pasir dicipta. Tangkapan pertama resort itu hebat - Sebuah restoran berbentuk Khmer yang besar dengan luas vila yang direka khas di sepanjang pantai, hutan belantara eksotik di latar belakang, sebuah pantai yang sangat bersih dengan pasir putih yang indah, menempatkan kerusi yang selesa dan selesa buaian ... Semua yang anda harapkan dari resort harga premium di Samloem.

Sol Beach Resort di Koh Rong Samloem

Penginapan Pantai Sol

Apabila tiba, kami diminta untuk berehat di restoran dan ditawarkan beberapa minuman pelengkap - Sentuhan yang bagus yang kami fikir. Kami kemudiannya dibawa ke villa tinggi kami, kakitangan Sol Beach membawa beg kami untuk kami. Perkhidmatan ini tidak biasa di Koh Rong / Samloem, jadi kami kagum.

Vila itu sendiri kelihatan sangat bagus dari luar - Anda dapat melihat bahawa banyak penjagaan telah diambil dalam reka bentuk dan pembinaannya. Bilik itu lebih baik dari yang kita harapkan - Katil double yang selesa, tingkap satu arah yang menyediakan pemandangan lautan, kelambu pada tempat tidur, langsir untuk menutup pintu kaca, penyaman udara dan peminat, tandas barat moden dengan tab mandi (tab mandi biasanya sukar ditemui di Kemboja), mandi dan tenggelam yang bagus, peralatan mandian pelengkap, tuala dan botol air percuma. Semua dalam semua, penginapan moden yang sangat bagus dan moden.

Di dalam sebuah Villa di Sol Beach

Bilik Loft di Sol Beach

Bilik mandi di Sol Beach

Tata letak Villa Sol Beach

Patio di Sol Beach Villa

Satu-satunya kelemahan adalah bahawa bilik itu tidak mempunyai TV, seperti beberapa resort premium yang lain. Sekarang, bagi saya, ini bukan masalah besar, tetapi isteri saya suka berbaring dan menonton filem pada waktu malam, jadi jika saya tidak membawa komputer riba saya, kita akan berjuang di hadapan itu. Terdapat juga masalah dengan Wi-Fi, kerana ini adalah sesuatu yang agak baru kepada pulau itu. Semua resort mengalami masalah yang sama, jadi itu bukan hanya Sol Beach. Sesetengah orang mungkin juga suka kemewahan kolam renang yang terdapat pada Yang satu tempat bersebelahan. Secara peribadi, perairan laut yang indah yang hangat adalah semua yang saya perlukan, tetapi saya melihat rayuan pergi berenang di kolam kemudian pada waktu malam.

Kawasan Pantai

Pada waktu kami membongkar dan berehat, hampir habis petang, jadi kami menuju jalan kaki di sepanjang pantai. Pantai Sol terletak kira-kira berhampiran pusat pulau, jadi pemandangan utama adalah pemandangan laut perairan yang indah (sesetengah resort berhampiran tepi Teluk Saracen dikelilingi oleh hutan yang menambah estetika yang menarik).

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, pantai ini sangat bersih dan bersih di sekitar kawasan Teluk Saracen - Pantai Sol dan beberapa pusat peranginan lain membersihkan pantai setiap hari. Kami terkejut dengan kekurangan orang-orang di sekeliling - Walaupun Sol Beach dan resort berdekatan penuh, terdapat hanya beberapa orang yang berenang di lautan dan bersantai di depan pantai - Apabila beberapa resort lain penuh, rasa privasi boleh dibubarkan.

Ibu dan Anak Bermain Outside Sol Beach Resort

Lihat Pantai Sol Luar

Ibu dan Kanak-kanak Berjalan Di Luar Pantai Sol

Sunset di Sol Beach
Sol-Beach-Resort-on-Koh-Rong-Samloem

Sol Beach Restaurant

Selepas perlahan berjalan dan mengambil suasana tenang yang tenang (semua yang dapat didengar adalah gelombang lautan, jangkrik, dan burung sesekali), kami memutuskan untuk kembali ke resort dan mencuba bar dan restoran.

Secara keseluruhannya, suasana di bar adalah sangat menyenangkan, dengan perabot yang sangat selesa yang ideal untuk bersantai dan menikmati pemandangan laut. Kakitangan bar ramah dan penuh sembang. Saya harus mengatakan bahawa saya Rioja adalah salah satu wain terbaik yang saya miliki di Kemboja. Kemboja, secara amnya, tidak besar pada wainnya, begitu baik yang sukar ditemui. Apa lagi, sukar untuk mencari wain merah yang disajikan pada suhu yang betul dan tidak terlalu sejuk, dan Rioja di Sol Beach adalah sempurna.

Makanan juga merupakan standard yang baik. Ikan Amok, khususnya, adalah hidangan yang sangat sempurna, dan koki jelas sangat mahir dalam masakan Khmer. Bahagian barat menu masih memerlukan kerja, tetapi Sol Beach telah mencipta menu baru pada masa itu, jadi kami perlu kembali setelah ini selesai.

Ikan Amok di Sol Beach Resort

Sesuatu yang sedikit gangguan ialah kumbang yang tertarik dengan lampu. Ini berlaku di beberapa resort lain juga (terutamanya yang mempunyai restoran yang lebih besar), tetapi Sol Beach sedang mencari penyelesaian yang saya telah diberitahu.

Malam Filem di Sol Beach Resort

Ketika kami hendak berangkat ke bilik kami, kami bertemu dengan Steve, pemiliknya - seorang lelaki Amerika yang mesra yang selalu kelihatan gembira dan tersenyum. Dia menjemput kami untuk bermalam untuk malam filem biasa yang dihoskan di Sol Beach. Ironinya, filem malam itu adalah 'Castaway' - Sangat sesuai diberikan rasa 'pulau padang pasir' Koh Rong Samloem.

Selepas filem itu, kami kembali ke vila dan mendapat tidur malam yang sangat baik - Tidak ada bunyi bising. Tidak seperti pantai pelancongan utama di Koh Rong (Koh Touch), semua aktiviti cenderung untuk menyelesaikan di sekitar 11pm di Saracen Bay, memastikan tiada bunyi yang membuat anda terus sepanjang malam.

Pagi selepas kami mempunyai sarapan bufet yang sihat 'semua yang anda boleh makan' - Satu perkara yang sangat memuaskan untuk bangun. Sekali lagi, makanan dan kopi adalah standard yang baik, seperti yang anda harapkan. Secara peribadi, saya akan menyukai pilihan teh untuk dipilih, dan Sol Beach akan memperkenalkannya pada masa akan datang.

Untuk membuat kesimpulan, Sol Beach adalah tempat yang sangat baik untuk menginap di Koh Rong Samloem jika anda ingin melihat pemandangan yang indah di penginapan yang lebih mewah. Kerana ia baru, masih ada beberapa perkara yang perlu disetrika, tetapi saya telah diberikan setiap keyakinan bahawa isu-isu kecil ini akan segera diselesaikan. Segala-galanya, Sol Beach Resort dengan cepat menjadi salah satu tempat terbaik untuk tinggal di Samloem. Jika anda berfikir untuk pergi ke Samloem dan ingin Mencuba resort ini untuk diri sendiri, menempah di sini dengan harga terbaik:

Tempah Pantai Sol pada Harga Terbaik

Laman Web Rasmi: Sol Beach Koh Rong Samloem

Komen-komen

Harga Terbaik untuk Koh Rong Hotels
Kami menghormati privasi anda. Maklumat anda selamat dan tidak akan pernah dikongsi.
Jangan ketinggalan. Langgan hari ini.